Sunday, February 15, 2009

budak rumah..

selamat malam semua..

malam ni malam yang saya rase cukup sakit hati bagi saya.. isunye budak rumah saya.. ceritanya macam ni.. saya ni pelajar ipt & sekarang saya menyewa rumah di luar.. jadi saya tinggal 6 orang & saya ketua rumah dari awal saya menyewa rumah yang saya tinggal tu... awal-awal lagi masa sewa rumah tu saya dah cakap pada budak-budak rumah saya, 1 bilik akan tinggal 2 orang.. tetapi sekarang seorang budak rumah saya tu pentingkan diri die je, die tinggal sorang-sorang kat bilik tu.. tak fikir langsung kat member-member yang kesempitan ruang.. malam tadi saya ajak budak yang duduk sorang-sorang tu berbincang memandangkan saya ketua rumah.. tapi budak tu tunjuk muka tak puas hati pulak, dah tu siap tengking- tengking lagi.. saya bukannya ajak dia gaduh pun, saya ajak bincang je.. memandangkan budak tu dah siap beli meja stadi, telivisyen, kipas, dan yang paling best budak tu beli sebuah katil bujang letak dalam bilik yang dah memang kecil.. bila saya cakap saya nak masuk bilik tu saya tengok memang bilik tu dah tak ada ruang lagi, kalau budak tu tinggal dalam bilik tu sorang-sorang je boleh la.. saya cuma nak berbincang dengan budak tu untuk bayar lebih rm10 je, pastu die nak tinggal sorang-sorang pun saya tak kisah.. tetapi budak tu tetap tak puas hati & tetap nak bayar sama rata jugak.. bagi saya kalau dah tahu tak nak bayar lebih, tinggal la 2 orang dalam bilik tu, tetapi kalau taknak bayar la lebih..
hmm..
jap lagi saya balik & saya nak tengok apa keputusan budak tu..

jadi.. pada korang yang bakal menyewa tu, saya harap sebelum sewa rumah carilah budak rumah yang betul-betul sekepala dengan korang, kalau tak nanti jadilah macam kes saya ni..
selamat malam...

No comments:

Post a Comment