Thursday, February 19, 2009

3 tahun rasa macam sekejap...

sekejap sangat saya rasa 3 tahun.. saya mula-mula masuk ipt pada tahun 2006 dan sekarang dah 2009, tak lama je lagi saya akan tamat pengajian.. di ipt buat saya seronok sangat.. dapat jumpa kawan-kawan, jumpa pensyarah yang pernah mengajar kelas saya, tak kurang jugak dengan saat-saat gembira & pahit.. tapi semua tu pengalaman yang berharga sangat bagi saya..

dulu masa kecil, sewaktu saya tak kenal perkataan universiti, saya tak pernah pun terlintas nak masuk universiti.. bagi saya tak masuk pun tak apa.. tetapi semasa saya di tingkatan 5, saya dah mula pasang impian untuk miliki berbagai-bagai benda.. dan dari saat tu saya mula sedar dunia sekarang semakin mencabar dan tidak mudah untuk mendapatkan apa yang saya impikan kalau saya tidak ada ilmu yang tinggi.. jadi dari saat tu saya belajar bersungguh-sungguh..

semasa nak isi borang kemasukan ke ipt, saya sendiri rasa seperti tidak ada harapan untuk saya berada di ipt.. jadi saya isi borang tu tanpa meletakkan harapan.. sebenarnya saya lebih berminat kepada kemahiran.. saya dah rancang dengan kawan-kawan yang memang rapat dengan saya untuk masuk ke institusi kemahiran.. semasa keputusan kemasukkan ke ipt keluar, saya dan kawan-kawan rapat saya bersama-sama pergi melihat keputusan, kawan-kawan rapat saya terlebih dahulu melihat keputusan dan seperti yang mereka jangka mereka tidak terpilih.. tiba giliran saya untuk melihat keputusan saya, tanpa saya duga saya terpilih, saya sendiri tak sangka saya layak masuk ke ipt.. dan sekarang saya sudah pun 3 tahun di ipt.. tak lame lagi saya akan tamat pengajian bagi peringkat diploma.. lepas ni saya akan sambung untuk peringkat ijazah..(kalau dapat)..

No comments:

Post a Comment